Ha autóvásárlásra adjuk a fejünket, sok kritériumot kell figyelembe vennünk. Főleg ha nem új autót vásárolunk. Az eladók a haszon érdekében akár illegális módszerekhez is folyamodhatnak, elhitetve velünk, hogy álmaink autóját potom áron kínálják. Az ilyen “sikeres üzletek” elkerülésére az egyik legbiztosabb módszer az állapotfelmérés, melynek során megállapítjuk az autó hibáit és azok szakszerű – […]
Az autó műszerfalának közepén helyezkednek el a sárga vagy piros hibajelző lámpák szembetűnően. Ha ezt a jelzést látja folyamatosan villogni, vagy ami még rosszabb, folyamatosan világítani, ez azt jelzi, hogy valami nem megfelelően működik az autóban. Az ilyen hibák orvoslásához a korszerű autószervizes gyakorlatban a feltárás szakaszában jóval gyorsabb a hiba megállapítása hibakód olvasóval vagy […]
Minden autógyártó (így a Mercedes is!) meghatározott időközönként előírja / javasolja a jármű karbantartását. Ez a ciklus legtöbbször évente egyszer, vagy 7,500 – 30,000km megtétele után esedékes attól függően, hogy a kocsi mennyit fut egy évben, illetve hogy a gyártó mit határozott meg az adott típusra. Sok esetben maga az autó is jelzi a műszerfalon, […]
Jó, ha tavasszal egy általános átvizsgálást végzünk az autónkon. A Mercedes és márkafüggetlen autószervizünkben is az egyik legfontosabb része a motortér. Nézzük mit érdemes tudni a motortér átvizsgálásáról: Sokat segít ha még meg van az autó kezelési útmutatója. Ez alapján a motortérben csavarjuk le az összes kupakot és fedelet, amit az útmutató megenged. Fontos, hogy […]
A fékrendszer a gépkocsi legfontosabb biztonsági berendezése. Ezért különösen ügyelni kell a fékrendszerben működő alkatrészek állapotára és minőségére. Szervizeinkben minden fékrendszerrel kapcsolatos beavatkozást követően műszeres fékellenőrzést végzünk. Legtöbbször az úgynevezett kopó alkatrészeket kell cserélni, a betétet, pofát, tárcsát és a dobot. Ellenőrizzük, hogy mennyire kopottak a fékbetétek, milyen a féktárcsa, stb. Hogy megfelelő-e a fékfolyadék […]